ویژگی های لباس کار مناسب

ویژگی های لباس کار مناسب

ویژگی های لباس کار مناسب

یونیفرم و لباس کارهای شرکتی و کارگاهی در انواع رنگ ها، پارچه ها و بافت ها در بازار موجود است. متغیرهای زیادی وجود دارد که می تواند بر نحوه درک لباس کار توسط مصرف کنندگان تأثیر بگذارد. لباس کار هر شرکتی باید با اهداف، ارزش‌ها و چشم‌اندازهای آن شرکت مطابقت داشته باشد.

صرف نظر از اینکه شرکت تازه تاسیس باشد یا نیاز به تجدید نظر در ظاهر فعلی داشته باشد، بسیار مهم است که پایه های یک یونیفرم شرکتی عالی ایجاد شود. در اینجا 5 ویژگی مهمی که باید هنگام انتخاب لباس کار شرکت در نظر گرفته شود آورده شده است.

این راهنما توصیه هایی را در مورد مواردی که هنگام انتخاب لباس محافظ باید در نظر گرفت ارائه می دهد و الزامات تهیه و نگهداری لباس محافظ برای کارگران را تشریح می کند. اگر شما هم یکی از مشاغلی هستید که به دنبال راهنمای خرید لباس کار هستید حتما مقاله زیر را مطلعه نمایید.

انتخاب رنگ

اولین ویژگی که هنگام انتخاب لباس کار باید در نظر بگیرید، رنگ لباس است. رنگ‌ها باید با لوگوی برند شما مرتبط باشند تا بتوانند آنها برای مشتریان شما قابل تشخیص باشند. داشتن کارکنانی که از رنگ های برند شما استفاده می کنند، پیامی از وحدت و حرفه ای بودن را منتقل می کند، که هر دو برای افزایش تعامل مشتری ضروری هستند.

ویژگی های لباس کار مناسب

تناسب مناسب

برخی از صاحبان مشاغل اهمیت لباس کار را که واقعاً مناسب هستند دست کم می گیرند. شما می خواهید که کارکنان شما در هنگام پوشیدن لباس های فرم خود احساس راحتی کنند تا به افزایش بهره وری کمک کنند. اگر لباس‌ها به خوبی ست نباشند، کارکنان شما از پوشیدن آن‌ها خوششان نمی‌آید و این می‌تواند منجر به کاهش روحیه شود. تناسب مناسب برای هر یک از کارکنان خود را در نظر بگیرید تا حس غرور آنها را هنگام پوشیدن لباس های شرکت تقویت کنید.

انتخاب پارچه

پارچه های مورد استفاده برای لباس های فرم شرکت ها به طور قابل توجهی با پارچه های موجود در لباس های خرده فروشی در بازار متفاوت است. پارچه های شرکتی به طوری ساخته می شوند تا کارکنان را در خود جای دهند و با استانداردهای بسیار بالاتری عمل کنند. از آنجایی که کار فنی و دستی روی لباس‌ها سخت می‌شود، لباس‌های کار شرکت‌ها از پارچه‌های سختی ساخته می‌شوند که در عین حال مستحکم و راحت هستند. این اقلام برای مقاومت در برابر استفاده روزمره ساخته شده اند و در مقایسه با لباس های فروشگاهی از عمر استفاده طولانی تری برخوردار خواهند بود.

هنگام انتخاب پارچه لباس کار، پارچه ای را انتخاب کنید که با محیط کار، کارکنان شما و وظایفی که آنها انجام می دهند مناسب باشد. به عنوان مثال، ترکیب پنبه و کتان برای محیط‌ های گرم و تابستانی مناسب هستند، در حالی که ابریشم و پلی‌استر برای محیط‌ های شرکتی مناسب‌تر هستند.

عملکرد

در هنگام انتخاب لباس های معمولی، می توان به راحتی از خود دور شد و صرفاً روی زیبایی شناسی آن تمرکز کرد. اما هدف در اینجا این است که لباس کار عملی و کاربردی انتخاب شود. طراحی باید متناسب با فعالیت های مختلفی باشد که کارمند شما انجام خواهد داد. این می تواند شامل ویژگی های سفارشی باشد که به کارمندان شما اجازه می دهد بدون هیچ مشکلی به وظایف روزانه خود برسند.

سبک و مد

هیچ کس نمی خواهد لباس های خسته کننده و قدیمی بپوشد و یونیفرم های شرکتی و کارگاهی با در نظر گرفتن حرفه ای بودن طراحی شده اند. شما می توانید از طراحی های تازه و به روز استفاده کنید تا کارمندان شما به آنچه می پوشند افتخار کنند.

این موارد ویژگی های کلی انتخاب لباس کار بود که در ابتدا عنوان شد برای انتخاب دقیق تر باید به نکات کلیدی زیر نیز توجه شود.

لباس ها باید متناسب با سایز کارگران انتخاب و خریداری شوند به صورتی که پوشیدن و درآوردن آن آسان باشد.

لباس های کار نباید دارای تکه های اضافی باشند که به سایر وسایل گیر کند و ایجاد خطر کند.

یونیفرم ها باید متناسب با محیط ها، خطرات احتمالی و فصل ها انتخاب شوند. مثلا مناطق جنوب کشور، حتی در فصل های سرد سال هم گرم و معتدل هستند پس نیازی به لباس کارهای ضخیم و ضد سرما نیست. یا لباس های آتشنشانی باید ضمن ایمن بودن ضد حریق نیز باشند. یا در محیط هایی که خطرات تشعشع و مواد شیمیایی وجود دارد باید از لباس های ایزوله و مناسب استفاده شود.

انواع پارچه های لباس کار

پارچه های الیاف پنبه ای

آنها پارچه هایی هستند که از الیاف 100٪ پنبه، به ویژه در نوع گاباردین بافته شده اند. در شرایط کاری سخت استفاده می شود، انواع سنگین را از سرما، ضد آب محافظت می کند. انواع سبک وزن در محیط های گرم عرق و هوا را جذب می کنند و به راحتی رنگ می شوند. تصویری از شرکت توسط کارمندان شرکت نشان می دهد.

پارچه های الیاف پنبه ای

پلی استر – پارچه های مخلوط پنبه

به لطف پلی استر، میزان چین و چروک کاهش یافته و مقاومت در برابر پارگی افزایش می یابد. این یکی از پر استفاده ترین پارچه های پرسنلی است زیرا بادوام است. انواع سنگین‌تر برای سخت‌ترین شرایط استفاده می‌شوند، در حالی که انواع سبک‌تر برای سهولت نگهداری ترجیح داده می‌شوند. قابل استفاده برای مدت طولانی است و برای شستشوی صنعتی مناسب است زیرا در هنگام شستشو رنگ خود را آزاد نمی کند. الیاف پلی استر نیز از کشیده شدن پارچه در شستشو جلوگیری می کند. با افزایش نرخ پنبه، نرمی آن افزایش می یابد.

پلی استر - پارچه های مخلوط پنبه

پارچه های ترکیبی پلی استر – ویسکوز

هنگامی که الیاف پلی استر به الیاف ویسکوز به دست آمده از چوب راش که بافتی لغزنده دارد و با خاصیت رطوبتی بسیار خوب رنگ آمیزی می شود مخلوط می شود، ماندگاری و چروک شدن به دست می آید. چنین پارچه های ترکیبی برای شستشوی مکرر مناسب هستند و محو نمی شوند. آنها در مناطق کاری که نیاز به بهداشت مداوم دارند و روشن به نظر می رسند استفاده می شوند.

پارچه نسوز

ویژگی پارچه های نسوز این است که وقتی با یک منبع گرمای بیش از حد گرم مواجه می شود، ذغالی شده و عایق حرارتی می شود. بنابراین، فرآیند احتراق قبل از شروع به پایان می رسد و دمای پشت لباس بیش از حد افزایش نمی یابد. در صورت تمایل، اثر مشابهی را می توان با ساختن پوشش غیر قابل احتراق به دست آورد. این پارچه ساختار بسیار قوی تری نسبت به همان مقدار فولاد دارد و از یکپارچگی لباس محافظت می کند و از عبور آتش از پشت پارچه جلوگیری می کند.

پارچه نسوز

پارچه ترگال

پارچه ترگال در دو نوع ترگال ساده و ترگال کجراه در بازار موجود میباشد. پارچه ترگال دوام بالایی دارد و چروک نمیشود. این نوع پارچه قیمت ارزانی دارد و برای دوخت فرم مدارس، لباس کار، لباسهای بیمارستانی ، ملحفه ، روتختی و … از آن زیاد استفاده میشود. پارچه ترگال با کیفیت، دارای ثبات در رنگ،تراکم مناسب و استقامت بالا است. بعلاوه این پارچه چروک نمیشود و قیمت بسیار مناسبی دارد. از طرف دیگر ترگال از جمله جنس‌هایی است که تبادل دمایی را به خوبی انجام می‌دهد.

سخن پایانی

در ابتدا از شما خوانندگان محترم تشکر می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. سپس به شما توصیه می کنیم اگر در تدارک خرید لباس کار مناسب کسب و کار خود هستید، ضمن توجه به تمام نکات گفته شده به بهترین تولیدی لباس کار کارگری و کارگاهی مراجعه نمایید. این مجموعه ها انواع لباس کارهای مختلف را تولید می کنند و شما با توجه به شغل خود می توانید از میان آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.